czerwca 27, 2019

Wyjazd z psem – jak się do niego przygotować?


Nie mam jeszcze dużego doświadczenia jeśli chodzi o wyjazdy z czworonogiem, więc próbowałam przygotować się do wyjazdu z psem jak najlepiej. Zaczęłam od intensywnych poszukiwań noclegu akceptującego zwierzęta domowe, a gdy już ustaliłam, że jadę do hotelu Julinek koło Warszawy zabrałam się za pakowanie (zajęło mi ono prawie tyle, co pakowanie mojej walizki :)).


Co zabrałam na wyjazd z psem?

- butelkę z wodą i miskę do picia na podróż,
- miski na karmę i wodę,
- suchą karmę,
- kilka przysmaków i nagród na podróż i pobyt,
- kostkę prasowaną do gryzienia i zabawy,
- dwie ulubione zabawki i piłeczkę do zabawy,
- kocyk, na którym pies śpi w domu,
- dwie smyczki (zwykłą i flexi),
- obrożę i szelki,
- książeczkę zdrowia psa (z aktualnymi wpisami o szczepieniach i lekach przyjmowanych na kleszcze i na odrobaczenie).

Pamiętajcie, że przy wyjazdach zagranicznych jest więcej dokumentów, które musicie ze sobą zabrać i dodatkowe formalności, które trzeba wypełnić. Jeśli zdecyduję się na wyjazd zagraniczny z psem, wszystko Wam opiszę. Na razie odsyłam do strony Głównego Inspektoratu Weterynarii

Podróż samochodem z psem


Na szczęście mój pies jest przyzwyczajony i dobrze znosi podróż samochodem. Większość czasu przespał, trochę poobserwował okolicę, w połowie trasy zrobiliśmy postój na załatwienie potrzeb i napojenie. :) Wiem jednak z opowieści, że nie wszystkie psy tak dobrze tolerują jazdę samochodem. Jeśli Wasz psiak ma problem, warto przed wyjazdem wybrać się do weterynarza i zapytać o ewentualne leki na drogę lub porady jak uspokoić czworonoga.

Pies w hotelu


Nie wiem czy to dobre behawioralnie podejście wobec psa, ale starałam się zapewnić mu w pokoju hotelowym komfort jaki ma w domu. Wydaje mi się, że jeśli damy psu jego rzeczy to będzie się w nowym miejscu czuł bezpiecznie i szybciej je zaakceptuje. Przynajmniej tak było w przypadku mojego psiaka. Początkowa ciekawość nowego miejsca w efekcie szybko przerodziła się w potrzebę drzemki (oczywiście na jego kocyku), a potem zabawy (jego zabawkami). Dzięki temu, że pies ma
zabawki i gryzaki nie powinien też wyrządzić żadnych szkód w pokoju, ani zakłócać spokoju innym gościom np. szczekaniem.


Aktywny wyjazd z psem


Moim zdaniem podstawą wyjazdu z psem jest spędzanie z nim czasu. Nie zabierajcie psa do hotelu, jeśli macie go tam zostawić i iść samodzielnie zwiedzać. Psiak się wymęczy i zestresuje. Jeśli zapewnicie psu odpowiednią ilość atrakcji w ciągu dnia to myślę, że w pokoju hotelowym po prostu zaśnie po ze zmęczenia i nawet nie będzie myślał czy to jego dom czy inne miejsce. Mój piesek po długich leśnych spacerach, wpadał do pokoju, wcinał miskę karmy i spał grzecznie całą noc. :)



Jakie są Wasze porady i patenty na wyjazd z psem? Może macie do polecenia jakieś miejsca psolubne? Chętnie posłucham Waszych rad przed planowaniem kolejnego rodzinnego wypadu.

5 komentarzy:

  1. Najważniejsze, aby psiak się nie odwodnił i aby mógł rozprostować nogi.

    OdpowiedzUsuń
  2. W takie upały woda jest najważniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodki pieseł <3 i piękne moje mazowszańskie tereny ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bywa to trudne, ale najwięcej zależy od tego jak to wy wychowacie pieska. Ja z moim nie mam na szczęście wielu problemów. Przydaje się też kamizelka do pływania dla psa ale to już na konkretne wyjazdy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ten post, ważne informacje zawsze się przydadzą, polecę znajomemu żeby też przeczytał.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że moje przemyślenia Cię zainspirowały! :) Wpadaj częściej! Do usłyszenia!