sierpnia 25, 2021

"Kanadiana" Monika Grzelak

Podczas moich ostatnich wyjazdów (Ojrzanów, Rzeszów) udało mi się nadrobić trochę książkowych zaległości. Na półce w domu miałam kilka podróżniczych książek, które bardzo chciałam przeczytać, zapakowałam je do walizki bez większej pewności czy w ogóle uda mi się je wyjąć z torby, ale udało się! Pierwsze dwa wieczory umiliła mi "Kanadiana" Moniki Grzelak. Książka m.in. o  życiu w Kanadzie, o emigracji, o stereotypach związanych z Krajem Klonowego Liścia i podróżach po drugim największym państwie świata. Czy warto przeczytać książkę "Kanadiana" Moniki Grzelak? 

 

 

Dla mnie książka "Kanadiana" Moniki Grzelak była bardzo miłą lekturą na dwa dłuższe wieczory. Na pewno będę ją polecać, każdemu, kto chciałby się dowiedzieć czegoś ciekawego o Kanadzie. Spełniła ona moje oczekiwania, zarówno jeśli chodzi o treść (bardzo lubię takie książki podróżnicze - poradnikowe, co jest chyba dość spójne z tym jak prowadzę blog), jak i piękne zdjęcia. Od razu kiedy wzięłam "Kanadianę" w ręce wiedziałam, że muszę ją przeczytać, bo książka jest po prostu bardzo ładna i jej przejrzenie sprawia, że chce się z nią spędzić więcej czasu.

Czego ciekawego można się dowiedzieć z książki? Między innymi:

- Kiedy jest najlepszy czas na zwiedzanie różnych części Kanady?

- W jakim języku najlepiej porozumiewać się w Kanadzie?

- Czym na drogach są pasy HOV?

- Dlaczego w Kanadzie prawie nie ma rond?

- Co oznacza "eh" kończące często zdania wypowiadane przez Kanadyjczyków?

- Jak przetrwać kanadyjską zimę?

- Czym jest "pay it forward"? Dlaczego udaje się w Kanadzie, a raczej nie udałoby się w Polsce?

- Czy w Kanadzie faktycznie mieszkają najmilsi ludzie na świecie?

- Dlaczego Vancouver nazywane jest Hongcouver?

- Czy marihuana w Kanadzie jest legalna?

- Dlaczego "ogon bobra" to przysmak w Kanadzie?

- Z jakimi trudnościami trzeba się zmierzyć wybierając życie w Kanadzie? Jakie są plusy życia w Kraju Klonowego Liścia?

Jeśli jesteście ciekawi odpowiedzi na chociaż jedno z tych pytań, koniecznie powinniście przeczytać książkę "Kanadiana" Moniki Grzelak. Autorka na pewno zaskoczy Was wieloma ciekawostkami na temat Kanady, poradzi jak zaplanować wyjazd do tego pięknego, a zarazem tajemniczego kraju, jakich błędów uniknąć planując podróż (czy nawet życie na stałe w Kanadzie) i będąc już na miejscu. To must read dla tych, którzy po prostu lubią poznawać nowe miejsca i kultury oczami innych, ale też dla tych, którzy wolą wszystko zobaczyć na własne oczy, ale wcześniej chcą się do zwiedzania dobrze przygotować. 


Przeczytana książka: "Kanadiana", Monika Grzelak, wydawnictwo książki Burda, Warszawa 2020

3 komentarze:


  1. Akurat szukam czegoś podróżniczego dla siebie :D Idealnie coś pomiędzy poradnikiem, a powieścią!

    OdpowiedzUsuń
  2. człowiek każdego dnia uczy się nowych rzeczy, polecę tego bloga znajomym.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że moje przemyślenia Cię zainspirowały! :) Wpadaj częściej! Do usłyszenia!