marca 06, 2016

Samochodem po Ligurii i Toskanii

Będąc we Włoszech wybrałam się na 3 dniową samochodową wycieczkę po dwóch regionach północno-zachodnich Włoch - Ligurii i Toskanii. Z Turynu pojechałam do Genui, stamtąd do Portofino, dalej do Lido di Camaiore, a potem już do Toskanii. Kolejno do: Pizy, Florencji i na wycieczkę po toskańskich wzgórzach. Podróż zakończyłam w Mediolanie. Dotychczas opisywałam tylko wypoczynek w Lido di Camaiore (czytaj tutaj), a teraz nadszedł chyba czas najwyższy na opowiedzenie o reszcie wyprawy.

W sumie pokonana przeze mnie trasa to około 800 kilometrów drogi, po dwóch włoskich regionach. Zobaczyłam dwie stolice regionów – Genuę i Florencję, symbol Włoch – Krzywą Wieżę w Pizie, najdroższe i najbardziej elitarne miasteczko włoskie – Portofino i umoczyłam nogi w Morzu Liguryjskim. I spełniłam też jedno z moich marzeń – zobaczyłam na własne oczy piękne toskańskie krajobrazy.

A plan mojego wyjazdu był mniej więcej taki:

Źródło: GoogleMaps

Dzień 1:

Turyn → Genua – 171 km, około 2 godzin jazdy, drogami E25 i E70

Genua → Portofino – około 38 km, około 1,5 godziny jazdy, drogą E80 i SS1

Portofino → Lido di Camaiore – 130 km, około 1,5 godz, droga SS1 i E80

Dzień 2:

Lido di Camaiore → Piza – 31 km, około pół godziny, drogą E80

Piza → samochodem po Toskanii

Toskania → Florencja – około 80 km, około 1 godzina

Dzień 3:

Florencja
Florencja → Mediolan – 310 km, około 3,5 godziny, autostrada A1 i droga E35

Trasę polecam każdemu, bo w krótkim czasie pozwala zobaczyć najważniejsze atrakcje dwóch włoskich regionów. 3 dni to oczywiście bardzo mało, żeby zwiedzić te miejsca kompleksowo, ale wystarczająco, żeby poczuć ich klimat i zobaczyć to co najważniejsze.

Oczywiście gdybym miała więcej czasu to w Ligurii dodatkowo zobaczyłabym Cinque Terre, a w Toskanii przynajmniej Sienę, Prato, Pistoię i Lukę (chociaż po lekturze książki "Głosy Toskanii", chciałabym o wiele więcej). Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło – będę musiała jeszcze wrócić! A do Włoch mogę wracać wiele razy, na pewno nigdy mi się nie znudzą. <3

O szczegółach dotyczących zwiedzania kolejnych miejsc na trasie będę pisała w kolejnych postach. Mam nadzieję, że Was zainteresują. Kto chciałby się wybrać na taki wyjazd? Ręka do góry! A może coś w moim planie podróży byście zmienili?

1. Dookola Swiata7 marca 2016 07:33

Swietny post! Zastanawiam sie z moim chlopakiem nad taka wycieczka, ale w kierunku Hiszanii. W kilku miejscach z Twojej listy mialam okazje byc :)

2. Jasne, że chciałabym się wybrać na taką wycieczkę! Co prawda Turyn, Mediolan i Florencję widziałam w ubiegłym roku, jednak na pozostałe miejsca bym się z chęcią skusiła :D Do Włoch chciałabym wrócić już teraz, ponieważ pokochałam klimat tego kraju. Ludzie, jedzenie (nie spróbowałam jeszcze pizzy haha, więc muszę koniecznie wrócić!), architektura i w ogóle wszystko. Już teraz rozmyślam jakby tu wykręcić z Hiszpanii, którą planuję w te wakacje, właśnie do Włoch i które miejsca zobaczyć :p Włochy wciąż siedzą w mojej głowie :)
    Chętnie poczytam i pooglądam zdjęcia z pozostałych miejsc, o których jeszcze nie wspominałaś :)

3. Tyle cudów w trzy dni? Kłaniam się nisko :), kawał Włoch zobaczyłaś. Ja podróżowałam po Wloszech pociągiem i narzekać nie mogę ale jednak samochód daje większą niezależność. Jedziesz przed siebie i możesz zatrzymać się gdzie chcesz, chociażby po to, żeby zrobić zdjęcie. Marzy mi się powrót do Włoch i teraz już wypożyczę samochód na pewno. Marzy mi się Piza, Cinque Terre i Wenecja jeszcze raz.

4. Z perspektywy czasu żałuję, że miałam tak mało czasu. Z drugiej jednak strony bardzo się cieszę, że udało mi się tak wiele zobaczyć. :) Faktycznie samochód daje ogromne możliwości. :)

5. Maria Kołodziejczyk1 kwietnia 2016 10:08

Ligurię mamy w planach na letnie wakacje, więc przypuszczam, że będę prosić o konsultacje w sprawach wyjazdu.
    Pozdrawiam:)

6. W razie czego służę w miarę możliwości pomocą. :) Pisz w komentarzach albo daj znać mailowo to postaram się coś pomóc! Pozdrawiam :)

7. Właśnie wróciłam z tygodniowej samochodowej wycieczki po Cinque Terre i Toskanii :) Moim marzeniem również było zobaczyć toskańskie krajobrazy oraz Manarolę - spełniło się. Jestem zakochana w Toskanii i na pewno tam wrócę. Jeszcze tyle do zobaczenia... Pozdrawiam :)

8. To prawda Toskania jest wyjątkowa. I miałaś ogromne szczęście, że mogłaś ją zwiedzać samochodem - w taki sposób można najlepiej poznać jej klimat. :) Życzę Ci wielu kolejnych podróży do Toskanii (i nie tylko). Pozdrawiam ciepło!

9. To mi się przyda, zastosuję się do porad.

Cieszę się, że moje przemyślenia Cię zainspirowały! :) Wpadaj częściej! Do usłyszenia!